Så er der booket hygiejnekursus:

Onsdag d. 22. marts 2020,  kl. 18.00 til 22.00.

Det afholdes i Køreladen Langesø Skovkapel, Dyrehavelund 3, 5462 Morud

Tilmelding til Flemming Møllgaard  TLF. 61 78 20 69

mail:  flemming@moellgaard.one

KURSUS I VILDTSYGDOMME OG HYGIEJNE / WILDKRANKHEITEN UND HYGIENE FÜR DEN JÄGER ZUR KUNDIGEN PERSON

Kurset opfylder bl.a. de tyske krav for vildthåndtering

Kurset afholdes af Bogense Land og Strandjagtforening – Nordfyns Jagtforening og Veflinge-Vigerslev Jagtforening

Dato: torsdag 22 marts 2022 – fra kl. 18.00 – 22.00

Sidste tilmeldingsfrist, ved ledige pladser kan der bookes frem til 17. marts 2022 ( Først til Mølle)

Pris 650,-

Undervejs på kurset serveres en sandwich, én øl eller sodavand – og fri kaffe – alt inkl. i prisen.

Deltagerantal: Maks. 25 personer.

Indhold:

Vildtlevende vildts normale anatomi, fysiologi og adfærd.
Unormal adfærd og patologiske ændringer som følge af sygdomme, miljøforurening eller andre faktorer, der kan påvirke menneskers sundhed, hvis vildtet spises. Hygiejnebestemmelser og korrekte metoder til håndtering, transport og udtagning af organer m.v. efter aflivning af vildtlevende vildt.
Lovgivning og administrative bestemmelser om dyre- og folkesundhed og hygiejne i forbindelse med afsætning af levende vildt.

Målgruppe: Jægere, der ønsker at videresælge større mængder vildt til vildthåndteringsvirksomheder.

Ved kursets afslutning udstedes personligt kursusbevis – på dansk, engelsk og tysk.

Underviser: Dyrlæge fra DTU-Veterinærinstituttet.

Tilmelding til Flemming Møllgaard 61782069, mail:
flemming@moellgaard.one

Vh